11 d’ag. 2009

Les Imatges Que No Exporta Catalunya

Arquitectura Okupa (Pía Ponti)

Les Imatges Que No Exporta Catalunya (LIQNEC) ha estat una exposició formada por 48 fotografies i 24 textos breus que es va poder veure del 3 al 26 de juny, al Centre Cultural d’Espanya d’El Salvador.

Com diu la presentació de LIQNEC:

La única consigna donada, a l’hora de produir-la, va ser evitar tòpics com el Barça o la arquitectura de Gaudí, per donar a conèixer, d’aquesta manera, una societat complexa, canviant i que, sovint, ja sigui per voluntat pròpia o com a conseqüència de l’espiral mediàtica, es mostra només en part

Vaig tenir l'honor de ser convidat a participar en la convocatòria prèvia i, de fet, ho vaig fer amb un petit reportatge sobre el Soler de N'hug, un mas ubicat al terme de Prats de Lluçanès. Al final, al LIQNEC vàrem ser 360 participants i se n'havien de seleccionar només 24, així que entre moltes altres, la meva aportació no va formar part de l'exposició.

He de dir, però, que, entre la gratificant experiència de compartir unes hores amb la gent del Soler (d'on vaig marxar amb un parell de llonganisses excel·lents i un parell de petons de l'àvia Pilar) i el plaer (agredolç, no ens enganyem, que hi ha imatges dures) en veure el resultat final, amb l'entrellat entre fotografies i imatges de l'exposició, em dono per molt més que satisfet.

Per a qui no la conegui, aquest és l'enllaç a la web, des de la que us podeu descarregar el catàleg -en pdf- amb totes les fotos i tots els textos: http://liqnec.com/ca

Família llunyana (Sergi Càmara)

Tinc una altra raò per convidar-vos a veure-la: un dels fotògrafs seleccionats és l'amic i company Sergi Càmara, de qui reprodueixo una fotografia. Espero que no se m'enfadi...

* * *